کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل ارشاد اسلامی استان مطرح کرد:

توسعه فرهنگی مهمترین اولویت چهارمحال و بختیاری

21 تير 1393 ساعت 9:30

یکی از مهمترین اولویت‌ها و نیازمندی های استان توسعه فرهنگی به ویژه در مناطق محروم است چراکه افزایش گرایش مردم به داشتن فرهنگ یکسان با پایتخت موجب آسیب به فرهنگ وآداب و رسوم بومی استان شده است.


به گزارش جهانبین نیوز، جواد کارگران در دیدار با مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با همراهی و همدلی لازم می‌توان برنامه‌های فرهنگی استان را به نحو شایسته‌ای اجرا کرد.

وی به نقش اثرگذار نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حمایت از حوزه فرهنگ و هنر اشاره و ابراز امیدواری کرد تا با حفظ و تقویت فضای همدلی میان مسئولان و دستگاه های اجرائی استان، شاهد تقویت زیرساخت ها و توسعه کیفی و کمی حوزه فرهنگ و هنر استان باشیم.

کارگران، یکی از مهمترین اولویت ها و نیازمندی های استان را توسعه فرهنگی به ویژه در مناطق محروم و افزایش گرایش مردم به داشتن فرهنگ یکسان با پایتخت را موجب آسیب به فرهنگ وآداب و رسوم بومی دانست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: برای ایجاد تحول فرهنگی در استان و مبازه با آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی لازم است نشست نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و مسؤولان فرهنگی برای پیدا کردن راه‌هایی برای تامین بودجه های مورد نیاز در این زمینه شود.

کارگران افزود: بسیاری از مناطق دورافتاده استان‌ها و به ویژه مناطق محروم کشور به عنوان بخشی از عرصه سرزمین ملی به دلیل موقعیت جغرافیایی خود یا ملاحظه‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی، شرایط متفاوتی را در سطح برخورداری از شاخص‌های اقتصادی اجتماعی و زیربنایی نشان می‌دهند.

وی در پایان گفت: نمایندگان مجلس در شورای اسلامی با دیدی آگاهانه نسبت به این موضوع در راه اعتلای استان قدم بر می دارند.

در این نشست، نمایندگان مردم شهرستان های بروجن، شهرکرد، لردگان، اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی خواستار فراهم شدن زیرساخت های لازم در راستای توسعه فرهنگی در شهرستان های استان شدند.

انتهای پیام/خ ز/


کد مطلب: 16081

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/16081/توسعه-فرهنگی-مهمترین-اولویت-چهارمحال-بختیاری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir